Summa sidvisningar

fredag 18 mars 2011

My Story

Det var en gång för länge sedan, en liten pojke som hette Niklas. Han bodde på landet och han bodde med sin syster och lillebror. Niklas var 7 år och hans lillebror var 4 och hans storasyster var 17. Det var hon som fick ta hand om dom 2 syskonen för mamman och pappan hade dött i en olycka. Dom bodde på en hö-lada och dom fick dricka vatten från sjön, odla potatis själva, hitta kött och sånt i soptunnor och göra egen medecin ifall någon blev sjuk. En solig dag bestämmde sig Niklas för att gå ut i skolan och titta efter svamp. Han gick på en stig in i skogen där han visste att hans mamma och pappa brukade plocka svamp. Plötsligt hörde han något konstigt ljud!, han gömde sig bakom en buske, för han blev rädd, han kikade fram efter en stund men han visste fortfarande inte vad det var som lät i den mörka skogen. Han trodde först att det var en uggla, men det lät mer som ett lejon, men han vågade inte tro att det verkligen var ett lejon. Han gick längst stigen försiktigt igen, tills han hörde ännu ett ljud. Det lät som om detta ljud lät vara närmre så han tvärvände och sprang tillbaka. Han slängde sig i höet där hemma på bondgården. När hans syrra kom in i ladan sa hon:
- Vad har hänt?!
- Jag hörde en uggel-lejon!!, sa niklas
- Vad är det?!, undrade syrran
- Ett farligt djur som kan äta upp dig när den har lust, och som jagar en och skrämmer en hela tiden.
Systern spärrade upp ögonen och sa:
- GUD VAD COOLT!!
-Coolt?, det är ju livsfarligt ju!
- Nej, det är supercoolt ju!!!!!!
Systern sprang in i skogen medans Niklas skrek efter henne:
- Nej syster nej!!, det får du inte!! NEJ NEJ!!! Det är för farligt!!
Men systern hörde inte, så hon fortsatte att springa längre in i skogen. Niklas tänkte: just det, min lillebror måste ha mat!, jag måste leta efter någon mat som han kan få!
Niklas sprang ut i den vilda vinden och satte i gång att leta efter någon mat som hans lillebror kunde få.
* SAMTIDIGT I SYSTERNS SITUATION*
" Hoppas detta är sant, det som min lillebror Niklas sa!, jag vill verkligen se det där odjuret, det värkar så coolt". Hon gick och gick och till slut hörde hon ett djur som lät väldigt konstigt, ett sånt djur har hon aldrig hört förut. Hon vände sig om och tänkte: " eehmm, jag kanske borde lyssnat på Niklas!! , nu är det nog ute med mig"
Djuret hade vingar och hade super-stora ögon med pyttesmå öron, det var grönt och lila med jättevassa huggtänder. Den såg arg ut. Systern tänkte " jag måste springa, men åt vilket håll bor jag?, jag måste gå, men åt vilket håll? , jag måste klara mig undan det här, annars kommer mina syskon inte klara sig, så åt vilket håll kom jag?, vilket håll gock jag åt från början, varför lyssnade jag inte på Niklas från första början?".
Hon kände två huggtänder, hon kände ett isande i halsen, hon visste inte var hon var, hon föll någon stans, men var då?, ner i havet? ner i underjorden?, ner i........ ner i vadå? det kan lika gärna vara UPP i vadå?

Plötsligt vaknade hon i sängen?... Var detta bara en dröm?. Ja, det var bara en dröm, hon bodde faktiskt på ett slott med 3 systrar så dom småsyskonen som hon drömt om hade inte ens existerat,

denna saga var bara en dröm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar